איך בוחרים מרכזייה לעסק שלכם?

בעל/ת עסק יקר/ה
לפני שתיגשו למשימה הגורלית לבחור מרכזיית טלפונים לעסק שלכם, אכיר לכם מעט מושגים מעולם הטלפוניה. עולם הטלפוניה התקדם מאוד בשנים האחרונות. אלכסנדר בל גרהם המציא את הטלפון הראשון בשנת 1877 העובד לפי עקרונות שונים מאלה עליהם עבדו עד אז והיה מבוסס על העברת קול באמצעות מחט המרעידה מים.

הרעיון שהמציא התפתח במהירות, בשנת 1910 הומצאה המרכזייה האוטומטית הראשונה שקישרה בין המנויים ללא צורך במרכזנית אנושית, בשנה זו לכל אחד מ13 משפחות אמרקנים היה קו טלפון בבית. בשנת 1915 הותקן תשתית טלפוניה תת ימית הראשונה מחוף לחוף בארצות הברית. מאז התפתח שוק הטלפוניה והתרחב הפתרונות השתכללו, ובמעמד כתיבת שורות אלו אני לא מכיר בגיר שאינו נושא טלפון סלולרי בכליו

מושג כללים
מרכזיית טלפונים- המורכבת מקווי חוץ (עורקים)שמתחברים למפעיל חיצוני לדוג' בזק/הוט/סלקום. ומשלוחות פנים (ורידים) שמתחברים למכשירי הטלפון בקצה בכל עמדת עבודה בבית העסק שלכם. כמו כן ניתן לחבר למרכזיית הטלפונים, פתרונות משלמים: אנטרקום לפתיחת דלת ע"י הטלפון, מוזיקה בהמתנה, מענה קולי, ממשק לכריזה דרך מערכת כריזה, ועוד-יפורט בהמשך…

סוגי מרכזיות טלפון:
מרכזיה אנלוגית-מרכזיה שיש לה ממשקים יחודיים לשלוחות טלפון חכמות/פשוטות, שלוחה חכמה דורשת חיווט של 4 גידים 2 לטובת דיבור ושמע, ו2 גידים לטובת מתח לטלפון חכם. לדוג' מרכזיית יהלום, כוכב, פנסוניק מהדור הישן, אמרלד, אריסטל ועוד…

מרכזיה דיגיטלית- מרכזיה שיש לה ממשקים יעודיים לשלוחות טלפון חכמות/פשוטות, אך החיווט לכל שלוחה חכמה או פשוטה הוא זוג גידים בלבד. לא ניתן לחבר טלפון פשוט לממשק חכם ולהיפך. לדוג' מרכזיית פנסוניק
12/32, מרכזיית LG NORTEL LDK 100 , GDK 16\162 , קורל של תדיראן טלקום, ועוד…

מרכזיה היברידית- מרכזיה שלכל ממשק ניתן לחבר או טלפון חכם או מכשיר פשוט, יש בכך יתרון גדול לנוחות המשתמשים החוסך את הצורך בשינוי התשתית. לדוג' מרכזיית ARIA SHOH , מרכזיית פנסוניק TES 824 , מרכזיית NEC SL1000, מרכזיית IPECS Emg80. ועוד

מרכזיית IP-מרכזייה זו שונה מכל הקודמות שכן המוח הוא מחשב או שרת עצמאי, שלוחות המרכזיית לרוב הינם שלוחות IP ומתחברות למגוון מכשירי טלפון IP של יצרנים שונים, כמו כן ניתן לחבר שלוחות מרוחקות בכל העולם ע"ג קוי ADSL או קוי נתונים יעודיים, למרכזיה זו ניתן לחבר עורקים שונים וישנם מרכזיות שתומכים גם בשלוחות אנלוגיות ע"י מתאם יעודי. לדוג' מרכזיית LG IPECS Grandstream, asterisk ועוד…

מרכזיה בענן-במרכזייה זו הנה ויראטואלית, הלקוח שוכר שלוחות בשרת מרוחק ומתחבר לשלוחות דרך תשתית האנטרנט או קו נתונים יעודי. בשיטה זו ניתן לחבר שלוחות של סניפים רבים תחת מרכזיה אחת בענן ולשחח כאילו אתם יושבים חדר ליד. לדוג' מרכזיית LG IPECS UCS , סנטריקס שלב בזק, סלקום ן012, אומניטלקום ועוד… קו חוץ- עורק המקשר בין המרכזיה הפרטית בבית העסק למתג הציבורי ומאפשר לבצע שיחות פנים ארציות/ חו"ל

סוגי קוי חוץ

קו אנלוגי- קו של מפעיל פנים ארצי: בזק הוט וכד'
– קו המבוסס על תשתית אינטרנט עם יח' קצה המיצרת קו אנלוגי: קוי 012,013 וכד'- VOIPקו
מתקדם VOIP קו המבוסס על קו נתונים בעל יח' קצה המאפשר לבצע שיחות בפרוטוקול -SIPקו
קו המבוסס בד"כ על סיב אופטי מאפשר לבצע מספר שיחות על העורק- PRI קו

יתרונות וחסרונות

סוגי שלוחות

שלוחה חכמה: עמדת טלפון המתמשקת למרכזיית הטלפון, המאפשרת הוצאה וקבלת שיחות, לה לחצנים יעודים שמיצגים את הקווים והשלוחות, ניתן לראות בכל זמן נתון איזה שלוחה/קו בשימוש, נוחות בהעברת שיחות/ביצוע שיחות פנים,לחצן יעודי לביצוע שיחת ועידה, חיוג מספר טלפונים, לחצן עקוב אחרי/נא לא להפריע, צג שמראה את מצב השיחה, שיחה מזוהה, ועוד…. סוגי טלפונים חכמים לדוג' LDP 7224,LDP 7024,LDP 7008, LKD30DS, KX-T7730 ועוד…

מערכות משלימות למרכזיות

בשוק כימים פתרונות שונים משלימים למרכזיות

פתיחת דלת דרך המרכזיה
מכשיר משולב אם או בלי קודן, המתחבר לשלוחה פשוטה, המכשיר בעל יכולת לחייג ליעד מוגדר מראש וביצוע פתיחה ע"י הקשת סיפרה ופתיחת הדלת. יעד החיוג שלוחה או קבוצת שלוחות במרכזיות שתומכות בתכונה, פתיחת הדלת ע"י חיבור למעול חשמלי או מנעול מגנטי. אותו ניתן לפתוח גם ע"י קודן או כרטיס קרבה במערכות שבהם קיים המעגל. מכשיר לדוג' פנקוד פנטל, קודפון. ועוד…

מענה קולי-נתב שיחות
משמש כפתיח ומענה אוטומטי לשיחות הארגון, מאשר חיוג ליד לפי בחירת ההקשה בנתב, ניתן לבנות תתי תפריטים לפי מחלקות בארגון כדי לאפשר התמצאות נוחה למתקשר. סוג הנתב מתאפיין מס' הערוצים-כמה מתקשרים יכולים לקבל מענה בו זמנית, חשוב לציין כי לאחר העברת השיחה הערוץ מתפנה לטפל במתקשר נוסף, בחלק מהמרכזיות הנתב מובנה בחומרת המרכזיה, נתב שיחות חיצוני מחייב חיבור לשלוחה פשוטה במרכזיה שלוחה לכל ערוץ (לקחת בחשבון תוספת לשלוחות הרגילות), דוג' לנתב חיצוני GMAIL,DIGMAIL,VOCAL,ADRA, EAR ועוד…

דואר קולי
מאפשר תיבה קולית אישית לכל שלוחה, לכל משתמש מותקנת סיסמא אישית, ניתן להגדיר הפעלה במצב תפוס או/ואין מענה, ניתן להקשיב להודעות גם מחוץ למשרד. ישנם מרכזיות שהתכונה קיימת בצורה מובנית בחומרה, בד"כ מופיע כחלק מובנה בנתב שיחות מדגמים ספציפיים, דוג' GMAIL,DIGMAIL,VOCAL,, TVM; PRIME VOICE ועוד…

Developed by daniel levin
מ.ד פתרונות תקשורת © כל הזכויות שמורות 2018
 
PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iMTAwJSIgaGVpZ2h0PSIxMDAlIiBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LnlvdXR1YmUuY29tL2VtYmVkL21FMmdXWU9KNXl3P3JlbD0wJmF1dG9wbGF5PTEiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvd2Z1bGxzY3JlZW4+PC9pZnJhbWU+